Όλα τα Άρθρα

Όλα τα Άρθρα

Οργάνωση ενός fashion show: Οι σημαντικές νομικές παράμετροι

Οργάνωση ενός fashion show: Οι σημαντικές νομικές παράμετροι

Οργάνωση ενός fashion show: Οι σημαντικές νομικές παράμετροι

5 Δεκ 2023

Όταν παρακολουθούμε είτε στην τηλεόραση, είτε στα social media ένα fashionshow, όπως λ.χ. του οίκου μόδας Dior στην Αθήνα το 2021, μοιάζει ένα φαντασμαγορικό θέαμα. Ωστόσο, πίσω από όλη αυτή τη λάμψη, υπάρχει μια απαραίτητη νομική προετο...

Όταν παρακολουθούμε είτε στην τηλεόραση, είτε στα social media ένα fashionshow, όπως λ.χ. του οίκου μόδας Dior στην Αθήνα το 2021, μοιάζει ένα φαντασμαγορικό θέαμα. Ωστόσο, πίσω από όλη αυτή τη λάμψη, υπάρχει μια απαραίτητη νομική προετοιμασία, προκειμένου να επιτευχθεί ένα τέλειο αποτέλεσμα, δίχως παραβάσεις και απρόβλεπτα γεγονότα. Πρώτα από όλα, εάν πάρουμε το παράδειγμα του fashion show της Dior το 2021, στο Παναθηναικό Στάδιο, θα πρέπει να συναφθεί προσωρινή σύμβαση μίσθωσης (temporarily lease agreement), που αφορά την παραχώρηση ενός δημόσιου χώρου από την  Αρμόδια Δημόσια Αρχή. Η παραχώρηση αυτή αποσκοπεί στη δέσμευση του brand για την χορηγία αποκατάστασης αυτού του δημοσίου χώρου ή άλλων πρωτοβουλιών δημοσίου συμφέροντος, όπως της διαφήμισης της χώρας μας από τον οίκο Dior στο εξωτερικό.

Οι βασικοί όροι που περιλαμβάνονται στη προσωρινή σύμβαση μίσθωσης είναι:

  • Προσδιορισμός των εγκαταστάσεων. Με άλλα λόγια, η τοποθεσία που παραχωρείται από το εκάστοτε κράτος λ.χ. η Fontana di Trevi στη Ρώμη ή το Παναθηναικό Στάδιο στην Αθήνα

  • Χρονοδιάγραμμα των δραστηριοτήτων λ.χ. η ώρα έναρξης και λήξης του fashion show

  • Τέλη που υποχρεούνται οι οίκοι μόδας να πληρώσουν το εκάστοτε κράτος

  • Περιγραφή των δικαιωμάτων ρύθμισης σκηνικών και τεχνικού εξοπλισμού

  • Δικαιώματα κινηματογράφησης του fashion show και άδειας χρήσης του οπτικοακουστικού υλικού

  • Ασφάλιση. Προστασία σε περίπτωση τραυματισμού εργαζομένων ή μοντέλων, πυρκαγιάς κλπ.

  • Πολιτική ακύρωσης 

  • Ημερομηνία παραλαβής και παράδοσης του χώρου μίσθωσης. Πότε παραλαμβάνει ο οίκος μόδας να παραλάβει από την αρμόδια δημόσια αρχή το χώρο, ώστε να ξεκινήσει την διοργάνωση του fashion show και την εγκατάσταση των σκηνικών. Η ημερομηνία παράδοσης αφορά την ημερομηνία που ο οίκος μόδας «παραδίδει»  πίσω στην δημόσια αρχή τον μισθωμένο χώρο 


Στη συνέχεια, η δεύτερη σημαντική παράμετρος αφορά τις συμβάσεις μεταξύ του οίκου μόδας και των μοντέλων που θα παρουσιάσουν τον χώρο, οι οποίες περιλαμβάνουν όρους όπως οι υπηρεσίες που θα προσφέρουν τα μοντέλα ή την αμοιβή τους, τα image rights και περιορισμούς που ίσως θέσουν τα μοντέλα λ.χ. να υπάρχει όρος που το μοντέλο δεν επιτρέπει να του κόψουν τα μαλλιά του κοντά.

Τέλος, όσον αφορά την «μπροστινή σειρά» , δηλαδή τους καλεσμένους, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε influencers είτε ηθοποιοί ή τραγουδιστές, το brandεπικοινωνεί άμεσα μαζί τους. Επειδή ως επί το πλείστον οι συγκεκριμένοι καλεσμένοι είναι ambassadors ή απλά διαφημίζουν συχνά τα προϊόντα του brand, υποχρεούται να καταστήσουν σαφή την οικονομική ή οποιαδήποτε είδους σχέση μεταξύ τους. Αυτό θα πρέπει να δηλώνεται με ξεκάθαρες και σαφείς λέξεις προς τους καταναλωτές , όπως #ad, #sponsored κλπ.

Παρατηρούμε ότι η διαδικασία οργάνωσης ενός fashion show κάθε άλλο παρά απλή είναι, καθώς ο οίκος θα πρέπει να προσαρμόζεται με τους νόμους του εκάστοτε κράτους που επιλέγει να παρουσιάσει τα δημιουργήματά του και να εξετάζει λεπτομερώς κάθε νομική πτυχή.