Όλα τα Άρθρα

Όλα τα Άρθρα

ΗΠΑ: Ο ρόλος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) στο Influencer Advertising

ΗΠΑ: Ο ρόλος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) στο Influencer Advertising

ΗΠΑ: Ο ρόλος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) στο Influencer Advertising

3 Οκτ 2023

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου( Federal Trade Commission) ιδρύθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1914, όταν ο πρόεδρος Γούντροου Γουίλσον υπέγραψε τον Νόμο για την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου. Η FTC άνοιξε τις πόρτες της στις 16 Μαρτίου 1915...


Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου( Federal Trade Commission) ιδρύθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1914, όταν ο πρόεδρος Γούντροου Γουίλσον υπέγραψε τον Νόμο για την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου. Η FTC άνοιξε τις πόρτες της στις 16 Μαρτίου 1915, με σκοπό την προστασία των καταναλωτών και την προώθηση του ανταγωνισμού (για περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου αποτελεί διαχρονικό θεσμό στο δίκαιο προστασίας του καταναλωτή των ΗΠΑ και αυτό φαίνεται από τον εκσυγχρονισμό και την προσαρμογή των νομοθετικών διατάξεών του στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής. Αυτό διαφαίνεται μέσα από τις νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με τη διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών από τους influencers. Συγκεκριμένα από το 2017, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου έχει καλέσει τα brand και τους influencers να αποκαλύπτουν τις σχέσεις την εμπορική τους συνεργασία επί πληρωμή, εμφανίζοντας hashtag #ad ή να αναφέρουν «πληρωμένη συνεργασία» σε περίοπτη θέση σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές Διαφήμισης(Endorsement Guides)[ περισσότερα εδώ ] Ειδικότερα, οι αναρτήσεις θα πρέπει να προσδιορίζουν αν είναι χορηγούμενες και τα λεγόμενα stories  πρέπει να περιλαμβάνουν τόσο γραπτήόσο και προφορική αποκάλυψη της εμπορικής συνεργασίας μεταξύ του brandκαι του influencer. Τα hashtags #ad και #sponsored θεωρούνται αποτελεσματικά μόνο εάν είναι ορατά και δεν τοποθετούνται στο τέλος μακράς σειράς ετικετών στην ανάρτηση.

Οι Κατευθυντήριες Γραμμές ενημερώθηκαν την ίδια χρονιά καθώς και τον Ιούνιο του 2023 ( εδώ ), προσθέτοντας οδηγίες που οι influencers θα πρέπει να σεβαστούν, οι οποίες είναι:

  • Η διαφάνεια και η αποκάλυψη είτε της οικονομικής είτε της οικογενειακής σχέσης με το brand, καθώς ο μέσος καταναλωτής δεν είναι σε θέση ούτε υποχρεούται να γνωρίζει αυτή τη σχέση 

  • Η χρήση των εργαλείων γνωστοποίησης που παρέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν θεωρείται επαρκής για να αποτρέψει την παράβλεψη ή την παρεξήγηση τους από τους καταναλωτές της εμπορικής συνεργασίας

  • Την αποφυγή μη ξεκάθαρων ετικετών ή αλλιώς #hashtag λ.χ. #thanks, # collab, # sp, #ambassador

  • Να μην θεωρούν ότι τα link «Πατήστε για περισσότερα» θεωρείται επαρκής αποκάλυψη της εμπορικής σχέσης μεταξύ του brand και του influencer.  ( περισσότερα εδώ )


Οι Κατευθυντήριες Γραμμές Διαφήμισης που περιλαμβάνονται στο σώμα του Κώδικα του Ομοσπονδιακού Κανονισμού (Code of Federal Regulationπερισσότερα  εδώ ) ανανεώνονται και ενημερώνονται ανά διαστήματα και στοχεύουν στην πλήρη ενημέρωση του καταναλωτή για την προστασία του, καθώς και στην προώθηση του θεμιτού ανταγωνισμού.